ضرورت تلاش مضاعف برای جبران بیعدالتی آموزشی در استان
به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محسن افشارچی، صبح امروز (۱۸ شهریور) در دومین جلسه شورای آموزش و پرورش و اولین جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان، با بیان اهمیت مدرسه و معلمین در تربیت دانش آموزان ، اظهار کرد: باید برای جبران بیعدالتیها در حوزه آموزشی بیشتر از پیش تلاش شود. استاندار زنجان، گفت: در
به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محسن افشارچی، صبح امروز (۱۸ شهریور) در دومین جلسه شورای آموزش و پرورش و اولین جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان، با بیان اهمیت مدرسه و معلمین در تربیت دانش آموزان ، اظهار کرد: باید برای جبران بیعدالتیها در حوزه آموزشی بیشتر از پیش تلاش شود.
استاندار زنجان، گفت: در آموزش و پرورش باید به مسئله استعدادیابی دانش آموزان دهکهای پایین پرداخته شود.
علی اسماعیلی، نیز با ارائه گزارش از اقدامات و فعالیتهای تابستانی دانش آموزان، گفت: در راستای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان ۶۰۰ پایگاه ورزشی و ۶۰۰ پایگاه ثبت شده در نورینو راه اندازی شده که هر کدام ۲۰ هزار نفر را پوشش میدهد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان، به دیگر اقدامات آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: پایگاههای انتخاب رشته با هزینههای مناسب درحال فعالیت هستند و در کنار آن خط تلفن ۱۵۷۰ جهت حمایتهای مشاورهای و تربیتی فعال است.
وی، از جابجایی مدیران و معلمان و جذب آنها در دوره ابتدایی و متوسطه، خبرداد و افزود: ۳۶۰ نفر در دوره ابتدایی و ۳۸۰ نفر در متوسطه جذب معلم داشتهایم و همچنین ۷۴۴ نفر درخواست انتقال درون استانی و ۱۵۹ نفر انتقال برون استانی داشتهاند.
اسماعیلی، ادامه داد: سال جاری ۱۷۰۰ نفر شرایط بازنشستگی داشتند که ۱۴۰۰ نفر آنها بازنشسته شدند.
وی، به تعداد ثبت نامیها در پایههای اول، هفتم و دهم اشاره کرد و تصریح کرد: سال جاری ۹۸ درصد (تعداد ۱۹،۳۹۱ نفر) در کلاس اول، ۸۹ درصد (تعداد ۱۷،۰۱۹ نفر) در کلاس هفتم و ۵۰ درصد ( تعداد ۷،۱۸۹ نفر) در کلاس دهم ثبت نام کردهاند.
این مسئول از دریافت یک میلیون و ۸۸۶ هزار کتاب خبر داد و افزود: توزیع کتاب به مدارس از تاریخ ۱۱ شهریور شروع شده که از این تعداد یک میلیون و ۶۴۰ هزار جلد به مناطق ارسال شده است.
وی، در ادامه به چالشهای پروژه مهر ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: برخی از این چالشها کمبود نیروی انسانی در اکثر رشتهها و استفاده از دبیران غیر تخصصی و در نتیجه افت کیفیت آموزشی در مدارس، وجود تعدادی از دانش آموزان بازمانده از تحصیل، کمبود فضاهای آموزشی در برخی از مناطق، مشکلات مربوط به هدایت تحصیلی و ثبت نام دانش آموزان پایه دهم و… است.
اسماعیلی، با اشاره به انتظارات از شورای آموزش و پرورش و دستگاههای برون سازمانی خاطرنشان کرد: برخی از این انتظارات همکاری همه نهادها، ادارات و سازمانهای آموزش و پرورش، کمک به ایاب و ذهاب دانش آموزان توسط شهرداریها، تخصیص اعتبار به برنامههای کیفیت بخشی، تسویه حاملهای انرژی و تعمیر سرویسهای بهداشتی مدارس، کمک ائمه جمعه و مساجد، صدا و سیما و سایر رسانهها برای جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل، نصب پوستر و تراکت هفته بازگشایی مدارس در اتوبوسها و تاکسیها، مساعدت پلیس راهور و نیروی انتظامی در کاهش طرح ترافیک، ایجاد خطکشی، تابلو و… در محدوده مدارس است.
در پایان، این جلسه آیت الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در زنجان هم با تقدیر از تلاشهای آموزش و پرورش به اهمیت مشارکت و نظردهی حاضرین در جلسه اشاره کرد و افزود: در حوزههای آموزشی باید از تجربههای دیگران استفاده کرد و کارگروهی را به شهرهای موفق برای الگوگیری در این زمینهها ارسال کرد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰