تاریخ انتشار : شنبه 18 شهریور 1402 - 19:13
177 بازدید
کد خبر : 208432

آغاز بهره‌برداری از ۲۴ طرح آبخیزداری در استان مرکزی

آغاز بهره‌برداری از ۲۴ طرح آبخیزداری در استان مرکزی

به گزارش ایلنا، رضا عظیمی افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۲.۴ میلیون مترمکعب به حجم کنترل، مدیریت و ذخیره‌سازی روان‌آب‌های سطحی استان مرکزی افزوده شده و حجم کنترل روان‌آب‌های استان در هر دوره آبگیری به ۸۹.۵ میلیون مترمکعب رسیده‌ است. وی ادامه داد: اجرای طرح عملیات پخش سیلاب، گابیون‌بندی، عملیات خاکی و سطوح آبگیر

آغاز بهره‌برداری از 24 طرح آبخیزداری در استان مرکزی

به گزارش ایلنا، رضا عظیمی افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۲.۴ میلیون مترمکعب به حجم کنترل، مدیریت و ذخیره‌سازی روان‌آب‌های سطحی استان مرکزی افزوده شده و حجم کنترل روان‌آب‌های استان در هر دوره آبگیری به ۸۹.۵ میلیون مترمکعب رسیده‌ است.

وی ادامه داد: اجرای طرح عملیات پخش سیلاب، گابیون‌بندی، عملیات خاکی و سطوح آبگیر از جمله طرح‌های آبخیزداری در سطح ۲۴ حوزه آبخیز استان بوده‌ است. این طرح‌ها برای کنترل سیلاب و روان‌آب‌های سطحی بیشتر شهرستان‌های استان از جمله محلات، ساوه، زرندیه، شازند، اراک، تفرش و کمیجان اجرا شده‌ است.

معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اظهار داشت: استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، ۱.۸۲ درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.