تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 فروردین 1403 - 18:37
379 بازدید
کد خبر : 208477

یادتان هست که آلن ریچسون، بازیگر سریال “ریچر”، قبلاً نقش آکوامن را بازی کرده بود؟

یادتان هست که آلن ریچسون، بازیگر سریال “ریچر”، قبلاً نقش آکوامن را بازی کرده بود؟

  به گزارش وبسایت دانلود فیلم و به نقل از برخورد دهنده سریال ریچر از پرایم ویدیو یکی از بهترین نمایش های جدید سال ۲۰۲۲ بود که بازیگر اصلی آن، آلن ریچسون، بازی برجسته ای داشت. با توجه به اینکه ریچر فصل ۲ و فصل ۳ را در حال تولید به پایان رسانده است، به

 

به گزارش وبسایت دانلود فیلم و به نقل از برخورد دهنده سریال ریچر از پرایم ویدیو یکی از بهترین نمایش های جدید سال ۲۰۲۲ بود که بازیگر اصلی آن، آلن ریچسون، بازی برجسته ای داشت. با توجه به اینکه ریچر فصل ۲ و فصل ۳ را در حال تولید به پایان رسانده است، به نظر می رسد که ریچسون به عنوان یک ستاره اکشن بسیار دیر شده است. از نظر بسیاری، او ظاهراً از هیچ جا نیامده بود تا کفش‌هایی را که در اصل تام کروز در فیلم همنام این شخصیت در سال ۲۰۱۲ و دنباله آن در سال ۲۰۱۶، جک ریچر: هرگز عقب ننشینید، پوشیده بود، پر کند. با این حال، برای دیگران، ظهور ریچسون به شهرت طولانی مدت بوده است. طرفداران دی سی کامیکس، مخصوصاً، این بازیگر را با علاقه تماشا کرده اند و اولین نقش گویندگی او را به عنوان کسی جز آرتور کری، با نام مستعار آکوامن، در درام موفق CW، اسمال ویل، به یاد می آورند.

اسمال ویل که توسط مایلز میلار و آلفرد گوف خلق شده است، داستان کلارک کنت جوان (تام ولینگ) را روایت می کند که در اسمالویل بزرگ می شود. این نمایش که در اکتبر سال ۲۰۰۱ در شبکه‌ای به نام WB به نمایش درآمد، به مدت ۱۰ فصل پخش شد و ۲۱۷ قسمت پخش شد و مسیر تلویزیون ابرقهرمانی را برای سال‌های آینده تغییر داد. در طول اجرای خود، آنقدر شخصیت‌های آشنای جانبی داشت که در واقع برای طرفداران آسان‌تر می‌شد آن‌هایی را که ظاهر نمی‌شدند بشمارند (مخصوصاً یک قهرمان ثروتمند مبتنی بر پستانداران بالدار و یک شاهزاده خانم Themyscirian). این نمایش ثابت کرد که نه تنها بازیگران می توانند یک نمایش تلویزیونی را بر روی شانه های قهرمانانه خود حمل کنند، بلکه شخصیت ها می توانند علاقه بینندگان را برای سال های آینده حفظ کنند.

 

اجرای «Smallville» آلن ریچسون ثابت کرد که او یک ستاره است

چند فصل اول اسمال‌ویل متوجه شد که کلارک کنت با یک شرور یکبار مصرف هفته روبرو می‌شود و در بزرگترین بوته قهرمانان – دبیرستان – می‌گذرد. در حالی که این برای مدتی کارساز بود، با ادامه سریال و رشد شخصیت‌های آن، مواد بیشتری برای پر کردن زمان اجرا و پیشرفت در تکامل افسانه‌های سوپرمن مورد نیاز بود. این ماده از صفحات کامیکس دی سی استخراج شد و بسیاری از شخصیت‌های فرعی ماجراجویی‌های چند دهه‌ای Imprint را به همراه آورد. بسیاری از شخصیت‌ها اولین حضور لایو اکشن خود را در اسمال‌ویل نشان دادند، و این مورد در مورد آکوامن آرتور کاری است.

 

در فصل ۵، اپیزود ۴، با عنوان مناسب “آکوا”، بینندگان اولین نگاه خود را از آکوامن دیدند. آرتور کری با توجه به ظاهر خود در دوران طلایی و نقره ای به عنوان یک بلوند عضلانی با لباس های نارنجی، رفتار خطرناکی داشت که نشانگر تجدید حیات این شخصیت در دهه ۹۰ بود. یافتن بازیگری که بتواند آن طبیعت قهرمانانه تمیز را با اشاره‌ای از سرکشی به تصویر بکشد، اگر ریچسون، بازیگر ناشناخته‌ای که قبلاً فقط یک شرکت کننده در امریکن آیدل نبود، ممکن بود دشوار باشد. ریچسون با قدم گذاشتن در تنه شنای نارنجی، از نظر فیزیکی یک مسابقه حیرت انگیز برای ولینگ بود که با شانه های پهن و سینه پهن خود از آب بیرون آمد. همبازی‌های او نمی‌توانستند باور کنند که این اولین نقش گویندگی او باشد، زیرا این بازیگر چنین قدرت و اعتماد به نفسی را در دوربین به نمایش می‌گذارد. این اپیزود یک رکورد شکنی بود و مدیران WB متوجه شدند و تقریباً بلافاصله یک اسپین آف Aquaman را روشن کردند.

 

ریچسون سر و صدای زیادی به پا کرده بود، و به نظر می‌رسید که همه درها به طرزی جادویی به روی او باز می‌شوند، اما متأسفانه زمان‌بندی به نفع او نبود. در ژانویه ۲۰۰۶، شبکه WB با شبکه UPN ادغام شد و CW را تشکیل داد. این نهاد جدید شاهد نظارت جدیدی بود و مدیران نمی‌خواستند نمایشی از یک «خلبان درب پشتی» تولید شود. ناگهان، ریچسون نمایش آکوامن خود را نداشت، اگرچه او برای سه قسمت دیگر به عنوان شخصیت به اسمال ویل بازگشت. مدیران به جای آن، یک ستاره سرآمد اپرای صابون را برای ایفای نقش آکوامن انتخاب کردند – یک دل‌باز جوان به نام جاستین هارتلی. خلبان مورد اصابت گلوله قرار گرفت و برای مدیرانی که در نهایت تمام تلاش را پشت سر گذاشتند، غربالگری شد. گاف و میلار با شناسایی یک ستاره روی دست خود با هارتلی، او را در نقش اولیور کوئین در اسمال ویل انتخاب کردند و اولین حضور او در اکتبر همان سال در آغاز فصل ششم سریال بود. گرین ارو در ۷۲ قسمت از اسمال ویل ظاهر شد و مسیر حضور تلویزیونی دی سی را برای همیشه تغییر داد. اگر در حال بازی در شش درجه جدایی هستید، یک خط بسیار کوتاه بین ریچسون، هارتلی، استفن آمل، گرانت گاستین و جیسون موموآ خواهید یافت.

 

حرفه ریچسون با ایفای نقش در “Blue Mountain State” و “Titans” از دی سی رونق گرفت.

در حالی که دی سی در تلویزیون رشد می کرد و رویکردی تاریک تر و بالغ تر با Arrowverse خود داشت، ریچسون در حال تبدیل شدن به یک بازیگر مورد تقاضا بود. کار او در Blue Mountain State او را به عنوان یک افسانه کمدی دوست‌داشتنی معرفی کرد، یک هالک بزرگ‌تر از حد معمول که در عین حال که مانند یک تایتان روی همبازی‌هایش می‌چرخید، قابل دسترس بود. او در سال ۲۰۰۸ با صداپیشگی این شخصیت در DCAU’s Justice League: The New Frontier، نقش خود را در نقش آکوامن تکرار کرد و وقتی اسمال‌ویل پخش تلویزیونی خود را در می ۲۰۱۱ به پایان رساند، به نظر می‌رسید که دوران او به عنوان یک ابرقهرمان دی‌سی به پایان رسیده باشد.

DC در سال ۲۰۱۸ با DC Universe وارد بازار استریم شد، یک سرویس اشتراکی با برنامه نویسی اصلی برای جذب طرفداران خود. نمایش شاخص آن Titans بود، برداشتی خشن و بالغ از مجموعه کمیک ها و کارتون های Teen Titans که از زمان شروع آن در دهه ۱۹۶۰ موفقیت آمیز بوده است. قسمت دوم این مجموعه که در اکتبر ۲۰۱۸ برای اولین بار پخش شد، دو شخصیت فرعی را معرفی کرد که تبدیل به یک اتفاق بزرگ شدند – هاوک و داو. با بازی آلن ریچسون و مینکا کلی، به ترتیب، نگرش بسیار بزرگسالانه به هوشیاری نشان داد که استعدادهای بازیگری کاملاً تکامل یافته ریچسون ویترین مؤثری است. کاری که او روی تایتان ها انجام می دهد، عظیم و سنگین است، و به عنوان یک نوار استماع برای شخصیتی به طور همزمان ظریف و باینری مانند جک ریچر عمل می کند.

 

آلن ریچسون یک نیروی غیرقابل توقف در «ریچر» از Prime Video است

جک ریچر که توسط لی چایلد در سال ۱۹۹۷ خلق شد، قرار است “نیروی توقف ناپذیر” در تلاشی بی پایان برای عدالت … و پای هلو باشد. ریچر که به‌عنوان ۶.۵ اینچ و ۲۵۰ پوند عضله آموزش‌دیده نظامی آمریکایی توصیف می‌شود، نیرویی از طبیعت است – متکبر، محاسبه‌گر و خم‌ناپذیر. او برای انجام کار درست رفتار سختی دارد و هرگز منصرف نمی شود. او اساساً یک ابرقهرمان در همه چیز به جز نام است. در حالی که تام کروز در دو فیلم جک ریچر که به ترتیب توسط کریستوفر مک‌کواری و ادوارد زویک کارگردانی شدند، کار فوق‌العاده‌ای انجام داد، اما دقیقاً با انتظارات خوانندگان کتاب از جسمانی بودن شخصیت مطابقت نداشت. در حالی که می توان آن را به راحتی به عنوان تفسیر رد کرد، اما زمانی که در نظر بگیریم که تاریخ ادبی این شخصیت بیش از ۲۷ رمان و چندین داستان کوتاه دیگر را در بر می گیرد، تا حدودی سخت است.

شخصیتی از چنین میراثی سزاوار انتخاب بازیگران دقیق‌تر است، و این که می‌بینیم ریچسون سرانجام پس از اینکه ۱۶ سال پیش از آن در مقابل چشمانش قرار گرفته بود، سرانجام به تیتر یک سری از شخصیت‌های خود در ریچر تبدیل می‌شود، بسیار خوشحال کننده است. اگرچه ستارگان در آن زمان برای آکوامن ریچسون همسو نبودند تا سر و صدای بیشتری به پا کند، اما با گذشت زمان، دلیلی وجود ندارد که بازیگر نقش های قهرمانانه بزرگتر و بهتر را در نظر بگیریم. به خصوص که دی سی در حال تغییر ساختار خروجی سینمایی خود است، ممکن است ما همچنان شاهد رشد و اوج گیری ریچسون باشیم. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 16 در انتظار بررسی : 16 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.